Veelgestelde vragen


Heb jij tijdens jouw shopsessie een vraag over bijvoorbeeld de pasvorm van een item, levertijd of onze service? Hieronder hebben we de veel gestelde vragen & antwoorden voor je verzameld! Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan even contact met ons op. Onze Customer Care Sweethearts staan natuurlijk te popelen om je te helpen!

Service

Oh nee! Uitverkocht, wat nu?

Onze items zijn Hot, gelimiteerd geproduceerd en vaak in no time uitverkocht! Klik op jouw (uitverkochte) maat, dan verschijnt er een pop up met eventuele nadere info.

Staat er 'verwachte levertijd: maand X' dan weten wij dat het artikel in deze maand 99% zeker weer binnen komt, maar wij kunnen helaas geen specifieke dag aangeven.
Staat er 'verwachte levertijd: onbekend' dan betekent dit dat wij (nog) geen nieuwe leveringsdatum ontvangen hebben van onze leverancier.

Niet elk artikel kan bijbesteld worden en wanneer / of een artikel weer leverbaar is, is afhankelijk van talloze  - niet door ons te beïnvloeden factoren - , denk aan: beschikbaarheid materiaal, productiesnelheid leverancier enz. 

Het enige wat rest is: maak gebruik van de Tip Mij! functie en duim dat het artikel op tijd weer binnen is

Ik twijfel tussen twee maten: kan ik beide kopen, één retour sturen en dan mijn geld terugkrijgen?

Jazeker, voor alle items geldt: niet goed geld retour, behalve waar dit niet erbij vermeld staat zoals; oorbellen, panty's, make-up, ondergoed en boeken. 

Kan ik een item retour sturen als het niet naar wens is en krijg ik dan mijn geld terug?

Jazeker, je ontvang dan je geld terug. Voor alle items geldt namelijk: niet goed geld retour. Behalve waar dit niet erbij vermeld staat zoals; oorbellen, panty's, make-up, ondergoed en boeken.

Pasvorm

Welke maat moet ik nemen?

Wanneer je jezelf opmeet, je eigen maten opzoekt in de maattabel van het betreffende product en onze eventuele TIP! opvolgt, ben je 99% zeker van de juiste maat in dit artikel. Elk artikel wordt door ons opgemeten en gepast. In elk artikel vind je dus een unieke maattabel.

Waarom doen we dat? Elk artikel, merk, model, materiaal heeft veelal zijn eigen pasvorm en helaas bestaan er geen universele standaard maten. Voor meer info over hoe je jezelf kunt opmeten lees ook Help, hoe moet ik meten? 

Twijfel je desondanks, dan adviseren wij je uiteraard graag! Om jou een zo goed mogelijk maatadvies te kunnen geven, hebben wij deze gegevens nodig: je borst / taille / heupomvang.

Ik ben smal/tenger/kleine borsten/grote borsten/brede heupen, welke maat moet ik nemen?

Omdat elk artikel, merk, model, materiaal veelal zijn eigen pasvorm heeft en omdat er helaas geen universele standaardmaten bestaan, meten en passen wij daarom elk artikel eerst zelf door en maken a.d.h.v. deze gegevens een speciale maattabel-op-maat zoals weergegeven in deze artikelomschrijving, zodat het voor jou heel eenvoudig is om de juiste maat te kiezen :-D  

Hoe moet ik mijn kledingmaten opmeten?

Meet jezelf altijd op in je ondergoed of shapewear zodat er geen vertekend beeld ontstaat. Meet vervolgens de omtrek van je heup, borst (over het volste gedeelte van je borsten over je bh) en taille (boven je navel). Door onze maattabellen te raadplegen weet je in 99% van de gevallen dat je de juiste maat kiest. Hier vind je meer informatie en ons handige instructiefilmpje. 

Twijfel je desondanks, dan adviseren wij je uiteraard graag! Maar hiervoor hebben wij echter de volgende concrete maatgegevens nodig om jou een zo goed mogelijk maatadvies te kunnen geven: je borst / taille / heupomvang opgemeten zoals uitgelegd in voorgaande 'help, hoe moet ik meten? 

Ik ben klein/lang is dit artikel passend voor mij?

Wij meten alle artikelen zelf op, ook de lengtematen, je kunt deze terugvinden in de maattabel zoals deze is weergegeven in de artikelomschrijving. 

Ik heb al eens eerder jurkje X gekocht, welke maat moet ik dan in dit model kiezen?

Omdat elk artikel, merk, model, materiaal veelal zijn eigen pasvorm heeft en omdat er helaas geen universele standaard maten bestaan, meten en passen wij daarom elk artikel eerst zelf door en maken a.d.h.v. deze gegevens een speciale maattabel-op-maat zoals weergegeven in deze artikelomschrijving, zodat het voor jou heel eenvoudig is om de juiste maat te kiezen. 

Ik heb moeilijke voeten: welke schoenen zijn passend voor mij?

Onze schoenen zijn allemaal vrij standaard/regulier qua pasvorm (breedte en hoogte), tenzij anders vermeld in de artikelomschrijving. 

Waar vind ik de hakhoogte van de schoenen?

De hakhoogte van de schoenen vind je in de maattabel van het product aan de rechterkant. 

Verzending

Levertijd onbekend: ik heb een speciale gelegenheid op datum x, is het item dan al binnen?

Wanneer er bij een item staat levertijd onbekend, dan weten wij helaas niet wanneer deze weer binnenkomt. Dit kan over 2 weken zijn, maar het kan ook 6 maanden duren. Wij adviseren je daarom je naam en e-mailadres in te vullen op de website bij het aanklikken van de gewenste maat. Je ontvangt dan een mail wanneer het artikel terug op voorraad is. 

Wat is de levertijd van producten die uitverkocht zijn?

Door op de uitverkochte maat te klikken kun je, je naam en e-mailadres opgegeven (je ontvangt dan een mail wanneer het artikel terug binnen is), hierbij staat ook vermeld wanneer en of een artikel opnieuw binnenkomt. Wanneer er bij een artikel staat levertijd onbekend, dan weten wij helaas niet wanneer het artikel weer binnenkomt. Dit kan over 2 weken zijn, maar het kan ook 6 maanden duren.  

Wanneer krijgen jullie altijd nieuwe voorraad binnen?

Wij krijgen dagelijks nieuwe items binnen. Zo maken we je iedere dag weer blij met de mooiste new arrivals! :-D 

Wanneer kan ik mijn pakketje verwachten?

We begrijpen dat je jouw nieuwe item(s) zo snel mogelijk in huis wil hebben. In Nederland geldt: als je betaling vóór 17.00 uur is bijgeschreven (of goedgekeurd door Klarna), dan verzenden wij je bestelling nog op dezelfde dag. In vrijwel alle gevallen heb je jouw TopVintage pakketje de volgende dag nog in huis! Kom je uit België of Duitsland? Dan geldt in de regel een levertijd van één werkdag. De verzendtijd van overige landen vind je hier. 

Verzenden jullie ook naar België?

Ja, uiteraard! Wij verzenden wereldwijd.   

Ik ben overdag niet thuis, wat gebeurt er dan met mijn bestelling?

Je bestelling wordt indien mogelijk bij de buren afgeleverd, of anders de volgende werkdag nogmaals aangeboden. Je zult in de meeste gevallen ook een briefje in de bus krijgen met daarop meer informatie. Ook kun je ervoor kiezen om je pakketje bij een pakketpunt te laten bezorgen.

Betaal ik verzendkosten voor mijn bestelling?

Nee, je betaalt geen verzendkosten voor pakketjes naar de volgende landen:
♥ Nederland
♥ België
♥ Duitsland
♥ Luxemburg
♥ Frankrijk
♥ Oostenrijk
♥ Denemarken
♥ Verenigd Koninkrijk

We maken online shoppen graag zo makkelijk mogelijk voor je.

Wanneer kan ik mijn pakketje verwachten als deze via briefpost wordt verstuurd?

De gemiddelde levertijd is 1 á 2 werkdagen, maar kan in sommige gevallen ook iets langer duren. Je kunt er in ieder geval vanuit gaan dat briefpost uiterlijk binnen 5 werkdagen geleverd wordt. Het grote voordeel is, dat je niet thuis hoeft te zijn om het pakket in ontvangst te nemen.

Waarom verzenden jullie opeens in zakken?

Het verzenden van producten in dozen heeft zeer negatieve effecten op het milieu omdat er heel veel lucht verstuurd wordt. Door onze nieuwe verzendzakken wordt dit probleem aanzienlijk verminderd. Daarnaast zijn onze zakken gemaakt van gerecycled plastic, die je heel makkelijk via het plasticafval kunt weggooien. Meer informatie over de plastic zakken en ons MVO beleid vind je hier. 

Ik heb besteld, maar geen orderbevestiging per e-mail ontvangen. Hoe kan dat?

Wellicht is onze e-mail in je spam of ongewenste map terecht gekomen of zit er een foutje in het e-mailadres. Zijn beide opties niet het geval, neem dan even contact op met onze customer Care Sweethearts en dan zoeken zij het voor je uit. 

Betalen

Welke betaalmethoden accepteren jullie?

De meest gebruikte betaalmethoden zijn IDEAL, overboeking en creditcard. Hier vind je een overzicht met al onze betaalmogelijkheden. 

Kan ik achteraf betalen?

Jazeker! Je kunt achteraf betalen met Klarna (+€1,95). Zo is keuzestress voorgoed voorbij. ;-) Eerst even op je gemak passen en alleen de items die je wilt houden achteraf betalen. Dat is super easy met Klarna. Daarnaast maak je ook meteen gebruik van Klarna's aankoopbescherming. 

Ik heb van jullie een berichtje gekregen dat mijn geld is teruggeboekt, maar het is nog niet teruggeboekt op mijn rekening. Wat nu?

Wij storten het bedrag altijd terug op de rekening waarmee je, je bestelling betaald hebt. Je zult het bedrag vervolgens binnen 1-3 werkdagen op je rekening hebben staan. Voor CreditCard betalingen geldt dat het bedrag op je volgende maandoverzicht zichtbaar is. Het kan zijn dat er i.p.v. TopVintage.nl de naam van onze betaalprovider wordt gebruikt, dit is Multipay/Multisafepay.  
Heb je het geld alsnog niet ontvangen? Neem dan even contact op met onze Customer Care Sweethears via service@topvintage.nl

Giftcards of shoptegoed

Ik heb niet het volledige bedrag van mijn shoptegoed ingezet. Hoe kan ik het resterende bedrag inzetten?

Neem contact op met de Klantenservice zodat wij een nieuwe code kunnen activeren. 

Hoe werkt de terugbetaling met een shoptegoed?

Als je de bestelling met een shoptegoed hebt betaald en je retourneert items, dan wordt er een nieuwe code geactiveerd zodra we je retourzending hebben ontvangen en verwerkt. Deze nieuwe code ontvang je per e-mail.

Retourservice

Hoe moet ik mijn pakketje retourneren?

Wat jammer dat je aankoop niet helemaal naar wens is. Je hoeft jouw retour niet via e-mail aan te melden. Volg de stappen van het formulier dat in de doos zit en stuur je pakketje via het postkantoor retour. Woon je in de buurt? Je mag je pakketje ook retourneren in onze TopVintage Store aan de Wiebachstraat 9 in Kerkrade.
Vergeet niet het retourformulier met je gegevens mee te sturen. Zodra je pakket is ontvangen en verwerkt boeken wij direct het aankoopbedrag naar je terug. 

Wil je toch liever een andere maat of je jurk bijvoorbeeld ruilen voor een andere kleur? Plaats dan eenvoudig een nieuwe bestelling met de gewenste maat (of kleur) zodat je deze snel in huis hebt!  

Wat zijn jullie retourvoorwaarden?

Voor onze retourservice komen uitsluitend items in aanmerking die voldoen aan de volgende voorwaarden:

  • Binnen 30 dagen na ontvangst geretourneerd;
  • Voorzien van een aangehecht label. Indien van toepassing in originele onbeschadigde verpakking;
  • Ongedragen en ongewassen;
  • Voorzien van een hygiënestrip (dit geldt voor lingerie en badmode);
  • schoenen zonder draagsporen en in originele doos die niet als verzenddoos gebruikt dient te worden; zonder plakband, stickers en onbeschreven.


De volgende items zijn uitgesloten van onze retourservice:
Shapewear broekjes, panty’s, oorbellen, inleg-/antislip zooltjes, boeken en lipsticks die gedragen zijn en niet meer in de originele verpakking zitten.

Kleding en schoenen mogen uiteraard binnenshuis even gepast worden (maar uiteraard niet gedragen), We verzoeken je vriendelijk om lingerie of badmode waarin geen hygiënestrip zit, te passen terwijl je ondergoed of shapewear draagt. Bewaar onze items niet in rokerige ruimtes, in de keuken of in de nabijheid van je geliefde kat of andere huisdieren. Items die niet fris meer ruikt, of netjes uitziet, kunnen wij namelijk helaas niet meer aanbieden aan andere vintage lovin’ ladies!

Onze gehele wettelijke algemene voorwaarden vind je hier

Wat is jullie retouradres?

Het pakket mag je retourneren naar:

In Nederland

TopVintage
Postbus 6003
6401SB Heerlen
Nederland

In Duitsland

TopVintage / Bayer Kurier
Strangenhäuschen 26
52070 Aachen
Deutschland

In België

P/A BX VN6 – TopVintage
Vilvoordsesteenweg 233
1099 Brussel
België

*Verstuur het pakket met bpost, andere pakketdiensten herkennen dit adres niet!

In Frankrijk

TopVintage / H.M. Verploegen France SAS
Parc d’activité de Chesnes la Noirée
14, Impasse du Rù
38291 Saint Quentin Fallavier Cedex
France

Alle andere landen

TopVintage
Wiebachstraat 9
6466 NG Kerkrade
Nederland

Ik heb een foutief of defect artikel ontvangen. Wat nu?

Heb je onverhoopt een foutief of defect artikel ontvangen? Onze excuses hiervoor! Om dit zo snel mogelijk in orde te kunnen maken, verzoeken wij je om dit zo snel mogelijk aan ons te melden. Je kunt een e-mail sturen naar service@topvintage.nl of telefonisch contact met ons opnemen: 0031 (0)45 750 720 8 en vanuit België op het nummer 038 08 19 34 (maandag t/m vrijdag van 09.00 - 17.00 uur m.u.v. Nederlandse feestdagen).

Hoe verloopt de verwerking van mijn retour?

Bij ontvangst van je retourzending zullen wij deze uiterlijk binnen 5 werkdagen verwerken en je een bevestiging hiervan via e-mail toesturen.

Tijdens de verwerking van je retourzending zullen wij het aankoopbedrag van de geretourneerde artikelen direct terugboeken naar de door jou gekozen betaalmethode. Dat betekent dat wanneer je met creditcard hebt betaald, je ook het geld op de rekening van je creditcard terug ontvangt.

Geen bevestiging ontvangen?
Heb je binnen 7 werkdagen nog steeds geen bevestiging van ons ontvangen? Dan adviseren we je om contact op te nemen met onze customer care sweethearts, zodat zij je pakketje kunnen traceren. Is er sprake van een vertraging? Dan kunnen wij je retourtermijn graag verruimen!

Wat zijn de kosten voor het retourneren van mijn pakketje?

Als je in Nederland, België of Duitsland woont en ons retourlabel gebruikt, betaal je € 5,95 (voor pakketjes van 0-30 kg). Dit wordt in mindering gebracht op het totaal terug te ontvangen bedrag van je bestelling. Bij het postpunt hoef je dus verder niets te betalen! 

Waarom moet ik nog €7,90 betalen aan Klarna?

Als jij de volledige bestelling retour stuurt en via Klarna betaald hebt, blijven daar aan het einde nog kosten van in totaal €7,90 over. Dit zijn de kosten van het retourlabel (€5,95) + de servicekosten voor het gebruik van Klarna (€1,95) 

Offline winkel

Hebben jullie ook een offline winkel?

Ja, we hebben ook een TopVintage Store gevestigd bij ons kantoor en magazijn aan de Wiebachstraat 9 in Kerkrade. Hier ben je van harte welkom voor een goed stylingadvies, een geweldige vintage experience en natuurlijk uitgebreid passen van onze prachtige collectie. Bekijk hier de actuele openingstijden.

Kan ik mijn pakketje in de TopVintage Store retourneren?

Ja, dat is mogelijk! Bekijk hier de actuele openingstijden. 

Is het mogelijk om items te ruilen of retourneren die gekocht zijn in de TopVintage Store?

Ja, dat is mogelijk binnen 30 dagen met originele bon en label (mits het item ongedragen is).

Wat zijn de betaalmogelijkheden in de TopVintage Store?

Betaal jouw nieuwe aanwinst met cash geld, pin of creditcard.

Kan ik ook met een TopVintage cadeaubon in de TopVintage Store betalen?

Ja, onze cadeaubon kan zowel online als in de TopVintage Store besteed worden. Shop till you drop!

Materiaal

Hoe voorkom ik verkleuring?

Volg de aanwijzingen van het wasvoorschrift en maak bij voorkeur altijd gebruik van colourcatcher doekjes. 

Retro fashion

Wat is het verschil tussen retro en vintage mode?

Retro mode is nieuwe kleding dat geïnspireerd is op mode van vroeger. Vintage mode is daadwerkelijk kleding van tussen de 30 en 80 jaar oud. Antieke kleding is ouder dan 80 jaar. 

Privacy

Hoe zit het met mijn privacy tijdens een bezoek aan jullie website?

TopVintage vindt het waarborgen van jouw privacy erg belangrijk en neemt de bescherming van persoonsgegevens daarom ook zeer serieus. Naast het feit dat wij natuurlijk voldoen aan relevante wet- en regelgeving, zoals de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), de Telecommunicatiewet en andere toepasselijke wet- en regelgeving, willen wij jouw gegevens graag goed beschermen en transparant zijn over de persoonsgegevens die wij verwerken en met welke doeleinden. Meer informatie over onze Privacy Policy vind je hier.   

Vraag, klacht of feedback

Heb je een vraag, klacht of feedback?

Wij doen altijd ons uiterste best om onze klanten tevreden te stellen en klanttevredenheid heeft onze hoogste prioriteit. Mocht er onverhoopt iets niet naar wens zijn, meld ons dit s.v.p. altijd! Juist met jouw opmerking, feedback, klacht of tip kunnen wij onze service blijven verbeteren! Je kunt telefonisch of per e mail contact met ons opnemen.


Chat