VEELGESTELDE VRAGEN
Heb jij tijdens jouw shopsessie een vraag over bijvoorbeeld de pasvorm van een item, levertijd of onze service? Hieronder hebben we de veel gestelde vragen & antwoorden voor je verzameld! Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan even contact met ons op. Onze Customer Care Sweethearts staan natuurlijk te popelen om je te helpen!
Service
Oh nee! Uitverkocht, wat nu?
Onze items zijn Hot, gelimiteerd geproduceerd en vaak in no time uitverkocht! Klik op jouw (uitverkochte) maat, dan verschijnt er een pop up met eventuele nadere info.
Staat er 'verwachte levertijd: maand X' dan weten wij dat het artikel in deze maand 99% zeker weer binnen komt, maar wij kunnen helaas geen specifieke dag aangeven.
Staat er 'verwachte levertijd: onbekend' dan betekent dit dat wij (nog) geen nieuwe leveringsdatum ontvangen hebben van onze leverancier.
Niet elk artikel kan bijbesteld worden en wanneer / of een artikel weer leverbaar is, is afhankelijk van talloze - niet door ons te beïnvloeden factoren - , denk aan: beschikbaarheid materiaal, productiesnelheid leverancier enz.
Het enige wat rest is: maak gebruik van de Tip Mij! functie en duim dat het artikel op tijd weer binnen is
Ik twijfel tussen twee maten: kan ik beide kopen, één retour sturen en dan mijn geld terugkrijgen?
Jazeker, voor alle items geldt: niet goed geld retour,
behalve waar dit niet erbij vermeld staat zoals; oorbellen, panty's, make-up,
ondergoed en boeken.
Kan ik een item retour sturen als het niet naar wens is en krijg ik dan mijn geld terug?
Jazeker, je ontvang dan je geld terug.
Voor alle items geldt namelijk: niet goed geld retour. Behalve waar
dit niet erbij vermeld staat zoals; oorbellen, panty's, make-up, ondergoed en
boeken.
Waar zijn jullie gevestigd?
Ons kantoor, magazijn en TopVintage Store zijn gevestigd in
Nederland, op onderstaand adres:
Wiebachstraat 9
6466 NG Kerkrade
Nederland
Je bestelling wordt dus vanuit Nederland verstuurd.
Woon je buiten de EU? Houd er dan rekening mee dat
douane/importkosten in rekening gebracht kunnen worden.
Kan ik mijn artikel ruilen?
Helaas is het niet mogelijk om items te reserveren en direct in dezelfde order te ruilen. Als je graag een nieuwe maat wilt ontvangen, plaats dan een nieuwe bestelling via onze website. Hierdoor weet je zeker dat je het nieuwe item niet misloopt en heb je het ook nog eens sneller in huis.
Kleine tip: je kan natuurlijk ook wachten met het
terugsturen van het eerste pakket tot je het tweede item hebt ontvangen. Zo kun
je beide items met elkaar vergelijken en mocht het tweede item ook niet goed
zijn, dan kan alles in één verpakking terug.
Ik heb een website gevonden waar jullie kleding op wordt aangeboden. Is deze site betrouwbaar?
Onze kleding is exclusief verkrijgbaar via www.topvintage.nl en in onze fysieke winkel op Wiebachstraat 9 in Kerkrade.
Er zijn soms websites actief die onze kleding aanbieden. Bestel je via deze websites artikelen van Topvintage, dan loop je het risico dat je deze niet geleverd krijgt en mogelijk te maken hebt met fraudeurs. Topvintage is niet verantwoordelijk voor bestellingen die via deze sites worden geplaatst.
Wil je zeker zijn van je aankoop, bestel dan via onze eigen website www.topvintage.nl of via een door ons geautoriseerde website (affiliate partner). Heb je vragen, neem dan gerust contact met ons op!
Pasvorm
Welke maat moet ik nemen?
Wanneer je jezelf opmeet, je eigen maten opzoekt in de maattabel van het betreffende product en onze eventuele TIP! opvolgt, ben je 99% zeker van de juiste maat in dit artikel. Elk artikel wordt door ons opgemeten en gepast. In elk artikel vind je dus een unieke maattabel.
Waarom doen we dat? Elk artikel, merk, model, materiaal heeft veelal zijn eigen pasvorm en helaas bestaan er geen universele standaard maten. Voor meer info over hoe je jezelf kunt opmeten lees ook Help, hoe moet ik meten?
Twijfel je desondanks, dan adviseren wij je uiteraard graag! Om jou een zo goed mogelijk maatadvies te kunnen geven, hebben wij deze gegevens nodig: je borst / taille / heupomvang.
Ik ben smal/tenger/kleine borsten/grote borsten/brede heupen, welke maat moet ik nemen?
Omdat elk artikel, merk, model, materiaal veelal zijn
eigen pasvorm heeft en omdat er helaas geen universele standaardmaten bestaan,
meten en passen wij daarom elk artikel eerst zelf door en maken a.d.h.v. deze
gegevens een speciale maattabel-op-maat zoals weergegeven in deze
artikelomschrijving, zodat het voor jou heel eenvoudig is om de juiste maat te
kiezen :-D
Hoe moet ik mijn kledingmaten opmeten?
Meet jezelf altijd op in je ondergoed of shapewear zodat er geen vertekend beeld ontstaat. Meet vervolgens de omtrek van je heup, borst (over het volste gedeelte van je borsten over je bh) en taille (boven je navel). Door onze maattabellen te raadplegen weet je in 99% van de gevallen dat je de juiste maat kiest. Hier vind je meer informatie en ons handige instructiefilmpje.
Twijfel je desondanks, dan adviseren wij je uiteraard graag! Maar hiervoor hebben wij echter de volgende concrete maatgegevens nodig om jou een zo goed mogelijk maatadvies te kunnen geven: je borst / taille / heupomvang opgemeten zoals uitgelegd in voorgaande 'help, hoe moet ik meten?
Ik ben klein/lang is dit artikel passend voor mij?
Wij meten alle artikelen zelf op, ook de lengtematen,
je kunt deze terugvinden in de maattabel zoals deze is weergegeven in de
artikelomschrijving.
Ik heb al eens eerder jurkje X gekocht, welke maat moet ik dan in dit model kiezen?
Omdat elk artikel, merk, model, materiaal veelal zijn
eigen pasvorm heeft en omdat er helaas geen universele standaard
maten bestaan, meten en passen wij daarom elk artikel eerst zelf door en
maken a.d.h.v. deze gegevens een speciale maattabel-op-maat zoals weergegeven
in deze artikelomschrijving, zodat het voor jou heel eenvoudig is om de juiste
maat te kiezen.
Ik heb moeilijke voeten: welke schoenen zijn passend voor mij?
Onze schoenen zijn allemaal
vrij standaard/regulier qua pasvorm (breedte en hoogte), tenzij anders
vermeld in de artikelomschrijving.
Waar vind ik de hakhoogte van de schoenen?
De hakhoogte van de schoenen vind je in de maattabel van het product aan de rechterkant.
Verzending
Levertijd onbekend: ik heb een speciale gelegenheid op datum x, is het item dan al binnen?
Wanneer er bij een item staat levertijd
onbekend, dan weten wij helaas niet wanneer deze weer binnenkomt. Dit
kan over 2 weken zijn, maar het kan ook 6 maanden duren. Wij adviseren je
daarom je naam en e-mailadres in te vullen op de website bij het
aanklikken van de gewenste maat. Je ontvangt dan een mail wanneer het artikel
terug op voorraad is.
Wat is de levertijd van producten die uitverkocht zijn?
Door op de uitverkochte maat te klikken kun je, je
naam en e-mailadres opgegeven (je ontvangt dan een mail wanneer het artikel
terug binnen is), hierbij staat ook vermeld wanneer en of een artikel opnieuw
binnenkomt. Wanneer er bij een artikel staat levertijd onbekend, dan weten wij helaas
niet wanneer het artikel weer binnenkomt. Dit kan over 2 weken zijn, maar het
kan ook 6 maanden duren.
Wanneer krijgen jullie altijd nieuwe voorraad binnen?
Wij krijgen dagelijks
nieuwe items binnen. Zo maken we je iedere dag weer blij met de
mooiste new arrivals! :-D
Wanneer kan ik mijn pakketje verwachten?
We begrijpen dat je jouw nieuwe item(s) zo snel
mogelijk in huis wil hebben. In Nederland geldt: als je betaling vóór 16.30 uur
is bijgeschreven (of goedgekeurd door Klarna), dan verzenden wij je
bestelling nog op dezelfde dag. In vrijwel alle gevallen heb
je jouw TopVintage pakketje de volgende dag nog in huis! Kom je
uit België of Duitsland? Dan geldt in de regel een levertijd van één werkdag. De verzendtijd van overige landen vind je hier.
Verzenden jullie ook naar België?
Ja, uiteraard! Wij verzenden wereldwijd.
Ik ben overdag niet thuis, wat gebeurt er dan met mijn bestelling?
Je bestelling wordt indien mogelijk bij de buren
afgeleverd, of anders de volgende werkdag nogmaals aangeboden. Je wordt hierover digitaal op de hoogte gehouden. Ook kun je ervoor kiezen om je pakketje bij een pakketpunt te laten
bezorgen.
Betaal ik verzendkosten voor mijn bestelling?
De verzendkosten kunnen per land en bedrag verschillen. Op de pagina “Verzending” vind je een tabel met alle tarieven per land.
Wanneer kan ik mijn pakketje verwachten als deze via briefpost wordt verstuurd?
De gemiddelde levertijd is 1 á 2 werkdagen, maar kan
in sommige gevallen ook iets langer duren. Je kunt er in ieder geval vanuit
gaan dat briefpost uiterlijk binnen 5 werkdagen geleverd wordt. Het grote
voordeel is, dat je niet thuis hoeft te zijn om het pakket in ontvangst te
nemen.
Waarom verzenden jullie opeens in zakken?
Het verzenden van producten in dozen heeft zeer negatieve effecten op het milieu omdat er heel veel lucht verstuurd wordt. Door onze nieuwe verzendzakken wordt dit probleem aanzienlijk verminderd. Daarnaast zijn onze zakken gemaakt van gerecycled plastic, die je heel makkelijk via het plasticafval kunt weggooien. Meer informatie over de plastic zakken en ons MVO beleid vind je hier.
Ik heb besteld, maar geen orderbevestiging per e-mail ontvangen. Hoe kan dat?
Wellicht is onze e-mail in je spam of ongewenste map terecht gekomen of zit er een foutje in het e-mailadres. Zijn beide opties niet het geval, neem dan even contact op met onze customer Care Sweethearts en dan zoeken zij het voor je uit.
Betalen
Welke betaalmethoden accepteren jullie?
De meest gebruikte betaalmethoden zijn IDEAL en creditcard. Hier vind je een overzicht met al onze
betaalmogelijkheden.
Kan ik achteraf betalen?
Jazeker! Je kunt achteraf betalen
met Klarna (+€1,95) of Riverty (+€0,95). Zo is keuzestress voorgoed voorbij. ;-) Eerst
even op je gemak passen en alleen de items die je wilt houden achteraf betalen.
Dat is super easy met Klarna of Riverty.
Ik heb van jullie een berichtje gekregen dat mijn geld is teruggeboekt, maar het is nog niet teruggeboekt op mijn rekening. Wat nu?
Wij storten het bedrag altijd terug op de rekening
waarmee je, je bestelling betaald hebt. Je zult het bedrag vervolgens binnen
1-3 werkdagen op je rekening hebben staan. Voor CreditCard betalingen
geldt dat het bedrag op je volgende maandoverzicht zichtbaar is. Het kan zijn
dat er i.p.v. TopVintage.nl de naam van onze betaalprovider wordt gebruikt, dit
is Multipay/Multisafepay.
Heb je het geld alsnog niet ontvangen? Neem dan even contact op met
onze Customer Care Sweethears via klantenservice@topvintage.nl.
Giftcards of shoptegoed
Ik heb niet het volledige bedrag van mijn shoptegoed ingezet. Hoe kan ik het resterende bedrag inzetten?
Je kortingscode blijft gewoon actief! Bij een volgende
bestelling kun je dus weer dezelfde code invoeren in je winkelmandje.
Werkt je code toch niet meer? Neem dan contact op met de Klantenservice.
Hoe werkt de terugbetaling met een shoptegoed?
Als je de bestelling met een shoptegoed hebt betaald en je retourneert items, dan wordt er een nieuwe code geactiveerd zodra we je retourzending hebben ontvangen en verwerkt. Deze nieuwe code ontvang je per e-mail.
Retourservice
Hoe moet ik mijn pakketje retourneren?
Wat
jammer dat je aankoop niet helemaal naar wens is. Je hoeft jouw retour niet via
e-mail aan te melden. Volg de stappen van het formulier dat in de doos zit en
stuur je pakketje via het postkantoor. Woon je in de buurt? Je mag je
pakketje ook retourneren in onze TopVintage Store aan de Wiebachstraat 9 in
Kerkrade.
Vergeet niet het retourformulier met je gegevens mee te sturen. Zodra je pakket
is ontvangen en verwerkt boeken wij direct het aankoopbedrag naar je
terug.
Wil
je toch liever een andere maat of je jurk bijvoorbeeld ruilen voor een andere
kleur? Plaats dan eenvoudig een nieuwe bestelling met de gewenste maat (of
kleur) zodat je deze snel in huis hebt!
Wat zijn jullie retourvoorwaarden?
Voor onze retourservice komen uitsluitend items in aanmerking die voldoen aan de volgende voorwaarden:
- Binnen 30 dagen na ontvangst geretourneerd;
- Voorzien van een aangehecht label. Indien van toepassing in originele onbeschadigde verpakking;
- Ongedragen en ongewassen;
- Voorzien van een hygiënestrip (dit geldt voor lingerie en badmode);
- schoenen zonder draagsporen en in originele doos die niet als verzenddoos gebruikt dient te worden; zonder plakband, stickers en onbeschreven.
De
volgende items zijn uitgesloten van onze retourservice:
Shapewear broekjes, oorbellen, inleg-/antislip zooltjes, boeken en
lipsticks die gedragen zijn en niet meer in de ongeopende verpakking zitten.
Helaas kunnen wij uit hygiënisch oogpunt beenmode met geopende verpakking niet retour nemen.
Wij vragen je vriendelijk de verpakking van de volgende artikelen ongeopend te laten omwille van de hygiëne:
- Panty's
- Hold up kousen
- Naadkousen
- Jarretelkousen
- Kousjes en sokken
- Make-up
Indien een van bovenstaande artikelen wordt geretourneerd in een niet-originele staat, met geopende verpakking en/of verbroken verzegeling, zal de terugbetaling worden geweigerd en het artikel niet worden teruggezonden.
Kleding en schoenen mogen uiteraard binnenshuis even gepast worden (maar niet gedragen). We verzoeken je vriendelijk om lingerie of badmode waarin geen hygiënestrip zit, te passen terwijl je ondergoed of shapewear draagt. Bewaar onze items niet in rokerige ruimtes, in de keuken of in de nabijheid van je geliefde kat of andere huisdieren. Items die niet fris meer ruiken, of netjes uitzien, kunnen wij helaas niet meer aanbieden aan andere vintage lovin’ ladies!
Onze gehele wettelijke algemene voorwaarden vind je hier.
Wat is jullie retouradres?
Het pakket mag je retourneren naar:
In Nederland
Topvintage
Antwoordnummer 2030
6460 VB Kerkrade
Nederland
In Duitsland
Topvintage / JR
Logistics GmbH
Carlstraße 50
52531 Übach-Palenberg
Deutschland
In België
P/A BX SIR –
Topvintage
Vilvoordsesteenweg
233
1099 Bruxelles
X
België
In Frankrijk
Topvintage / H.M. Verploegen France
2, Rue Blaise Pascal
38090 Vaulx-Milieu
France
Alle andere landen
Topvintage
Wiebachstraat 9
6466 NG Kerkrade
Nederland
Ik heb een foutief of defect artikel ontvangen. Wat nu?
Heb je onverhoopt een foutief of defect artikel ontvangen? Onze excuses hiervoor! Om je zo snel mogelijk een oplossing te kunnen bieden, verzoeken wij je om de klacht meteen aan ons te melden (het liefst voordat je het artikel retourneert). Je kunt een e-mail sturen naar klantenservice@topvintage.nl of telefonisch contact met ons opnemen: 0031 (0)45 750 720 8 en vanuit België op het nummer 038 08 19 34 (maandag t/m vrijdag van 09.00 - 17.00 uur m.u.v. Nederlandse feestdagen).
Hoe verloopt de verwerking van mijn retour?
Bij
ontvangst van je retourzending zullen wij deze uiterlijk binnen 7 werkdagen
verwerken en je een bevestiging hiervan via e-mail toesturen.
Tijdens
de verwerking van je retourzending zullen wij het aankoopbedrag van de
geretourneerde artikelen direct terugboeken naar de door jou gekozen
betaalmethode. Dat betekent dat wanneer je met creditcard hebt betaald, je ook
het geld op de rekening van je creditcard terug ontvangt.
Geen
bevestiging ontvangen?
Heb je binnen 10 werkdagen nog steeds geen bevestiging van ons
ontvangen? Dan adviseren we je om contact op te nemen met onze customer care
sweethearts, zodat zij je pakketje kunnen traceren. Is er sprake van een
vertraging? Dan kunnen wij je retourtermijn graag verruimen!
Wat zijn de kosten voor het retourneren van mijn pakketje?
Als je in Nederland, België of Duitsland woont en ons retourlabel gebruikt, betaal je € 4,95 (voor pakketjes van 0-30 kg). Dit wordt in
mindering gebracht op het totaal terug te ontvangen bedrag van je bestelling.
Bij het postpunt hoef je dus verder niets te betalen!
Waarom moet ik nog €6,90 betalen aan Klarna?
Als jij de volledige bestelling retour stuurt en
via Klarna betaald hebt, blijven daar aan het einde nog kosten van in
totaal €6,90 over. Dit zijn de kosten van het retourlabel (€4,95) + de
servicekosten voor het gebruik van Klarna (€1,95)
Kan ik mijn pakketje ook in jullie TopVintage Store in Kerkrade retourneren?
Ja,
dat kan! Onze Store is geopend op maandag van 13:00 uur tot en met 17:00 uur en dinsdag tot en met zaterdag van 10.00 uur tot
en met 17.00 uur.
Je
kunt je pakketje dan langsbrengen bij de ladies aan de balie in onze Store. Vergeet niet het retourformulier bij te voegen!
Kan ik verschillende bestellingen in één pakket retourneren?
Jazeker, dat is geen probleem! We willen je wel vragen om beide retourformulieren in het pakketje te voegen. Zo kan onze retourafdeling de items aan de juiste bestelling koppelen.
Offline winkel
Wat is de locatie van de (offline) winkel?
De TopVintage winkel is gevestigd bij ons kantoor en
magazijn aan de Wiebachstraat 9 in Kerkrade. Hier ben
je van harte welkom voor een goed stylingadvies, een geweldige experience en natuurlijk uitgebreid passen van onze prachtige
collectie. Bekijk hier de actuele openingstijden.
Kan ik mijn pakketje in de winkel retourneren?
Ja, dat is mogelijk! Bekijk hier de actuele
openingstijden.
Is het mogelijk om items te ruilen of retourneren die gekocht zijn in de onze winkel?
Ja, dat is mogelijk binnen 14 dagen met originele bon
en label (mits het item ongedragen is). Je ontvangt het aankoopbedrag terug via retourpinnen in de winkel.
Wat zijn de betaalmogelijkheden in de winkel?
Betaal jouw nieuwe aanwinst met cash geld, pin of
creditcard.
Kan ik ook met een TopVintage cadeaubon in de winkel betalen?
Ja, onze cadeaubon kan zowel online als in
de winkel besteed worden. Shop till you drop!
Materiaal
Hoe voorkom ik verkleuring?
Volg de aanwijzingen van het wasvoorschrift en maak bij voorkeur altijd gebruik van colourcatcher doekjes.
Fashion
Wat is het verschil tussen retro en vintage mode?
Retro mode is nieuwe kleding dat
geïnspireerd is op mode van vroeger. Vintage mode is daadwerkelijk kleding van
tussen de 30 en 80 jaar oud. Antieke kleding is ouder dan 80 jaar.
Account
Hoe maak ik een Topvintage account aan?
Klik op het icoontje met het poppetje rechtsboven in je scherm. Onder het kopje “Ik ben nieuw bij Topvintage” kun je klikken op “Account aanmaken”. Vul je gegevens in, maak een wachtwoord aan en je bent klaar om te gaan shoppen!
Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?
Klik op het icoontje met het poppetje rechtsboven in je scherm. Klik vervolgens op “Wachtwoord vergeten” en volg de instructies om een nieuw wachtwoord aan te maken.
Ik heb als gast besteld maar wil nu toch een vast account aanmaken. Hoe werkt dit?
Neem contact op met onze klantenservice. Zij kunnen je helpen om je gastaccount om te zetten naar een vast account
Hoe gaan jullie om met mijn gegevens?
Je vindt ons Privacy beleid hier.
Privacy
Hoe zit het met mijn privacy tijdens een bezoek aan jullie website?
TopVintage vindt het waarborgen van jouw privacy
erg belangrijk en neemt de bescherming van persoonsgegevens daarom ook zeer
serieus. Naast het feit dat wij natuurlijk voldoen aan relevante wet- en
regelgeving, zoals de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), de
Telecommunicatiewet en andere toepasselijke wet- en regelgeving, willen wij
jouw gegevens graag goed beschermen en transparant zijn over de
persoonsgegevens die wij verwerken en met welke doeleinden. Meer
informatie over onze Privacy Policy vind je hier.
Vraag, klacht of feedback
Heb je een vraag, klacht of feedback?
Wij doen altijd ons uiterste best om onze klanten tevreden te stellen en klanttevredenheid heeft onze hoogste prioriteit. Mocht er onverhoopt iets niet naar wens zijn, meld ons dit s.v.p. altijd! Juist met jouw opmerking, feedback, klacht of tip kunnen wij onze service blijven verbeteren! Je kunt telefonisch of per e mail contact met ons opnemen.