VEELGESTELDE VRAGEN

Kleurrijk prikbord

Heb jij tijdens jouw shopsessie een vraag over bijvoorbeeld de pasvorm van een item, levertijd of onze service? Hieronder hebben we de veel gestelde vragen & antwoorden voor je verzameld! Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan even contact met ons op. Onze Customer Care Sweethearts staan natuurlijk te popelen om je te helpen! Rode kus emoji

Service

Onze items zijn Hot, gelimiteerd geproduceerd en vaak in no time uitverkocht! Klik op jouw (uitverkochte) maat, dan verschijnt er een pop up met eventuele nadere info.

Staat er 'verwachte levertijd: maand X' dan weten wij dat het artikel in deze maand 99% zeker weer binnen komt, maar wij kunnen helaas geen specifieke dag aangeven.
Staat er 'verwachte levertijd: onbekend' dan betekent dit dat wij (nog) geen nieuwe leveringsdatum ontvangen hebben van onze leverancier.

Niet elk artikel kan bijbesteld worden en wanneer / of een artikel weer leverbaar is, is afhankelijk van talloze  - niet door ons te beïnvloeden factoren - , denk aan: beschikbaarheid materiaal, productiesnelheid leverancier enz. 

Het enige wat rest is: maak gebruik van de Tip Mij! functie en duim dat het artikel op tijd weer binnen is


Jazeker, voor alle items geldt: niet goed geld retour, behalve waar dit niet erbij vermeld staat zoals; oorbellen, panty's, make-up, ondergoed en boeken. 


Jazeker, je ontvang dan je geld terug. Voor alle items geldt namelijk: niet goed geld retour. Behalve waar dit niet erbij vermeld staat zoals; oorbellen, panty's, make-up, ondergoed en boeken.


Wanneer er bij een item staat levertijd onbekend, dan weten wij helaas niet wanneer deze weer binnenkomt. Dit kan over 2 weken zijn, maar het kan ook 6 maanden duren. Wij adviseren je daarom je naam en e-mailadres in te vullen op de website bij het aanklikken van de gewenste maat. Je ontvangt dan een mail wanneer het artikel terug op voorraad is. 


Door op de uitverkochte maat te klikken kun je, je naam en e-mailadres opgegeven (je ontvangt dan een mail wanneer het artikel terug binnen is), hierbij staat ook vermeld wanneer en of een artikel opnieuw binnenkomt. Wanneer er bij een artikel staat levertijd onbekend, dan weten wij helaas niet wanneer het artikel weer binnenkomt. Dit kan over 2 weken zijn, maar het kan ook 6 maanden duren.  


Wij krijgen dagelijks nieuwe items binnen. Zo maken we je iedere dag weer blij met de mooiste new arrivals! :-D 


Ons kantoor, magazijn en TopVintage Store zijn gevestigd in Nederland, op onderstaand adres:

Wiebachstraat 9
6466 NG Kerkrade
Nederland


Je bestelling wordt dus vanuit Nederland verstuurd.
Woon je buiten de EU? Houd er dan rekening mee dat douane/importkosten in rekening gebracht kunnen worden. 


Helaas is het niet mogelijk om items te reserveren en direct in dezelfde order te ruilen. Als je graag een nieuwe maat wilt ontvangen, plaats dan een nieuwe bestelling via onze website. Hierdoor weet je zeker dat je het nieuwe item niet misloopt en heb je het ook nog eens sneller in huis. 

Kleine tip: je kan natuurlijk ook wachten met het terugsturen van het eerste pakket tot je het tweede item hebt ontvangen. Zo kun je beide items met elkaar vergelijken en mocht het tweede item ook niet goed zijn, dan kan alles in één verpakking terug. smiley emoji


Onze kleding is exclusief verkrijgbaar via www.topvintage.nl en in onze fysieke winkel op Wiebachstraat 9 in Kerkrade.

Er zijn soms websites actief die onze kleding aanbieden. Bestel je via deze websites artikelen van Topvintage, dan loop je het risico dat je deze niet geleverd krijgt en mogelijk te maken hebt met fraudeurs. Topvintage is niet verantwoordelijk voor bestellingen die via deze sites worden geplaatst.

Wil je zeker zijn van je aankoop, bestel dan via onze eigen website www.topvintage.nl of via een door ons geautoriseerde website (affiliate partner). Heb je vragen, neem dan gerust contact met ons op!

Pasvorm

Wanneer je jezelf opmeet, je eigen maten opzoekt in de maattabel van het betreffende product en onze eventuele TIP! opvolgt, ben je 99% zeker van de juiste maat in dit artikel. Elk artikel wordt door ons opgemeten en gepast. In elk artikel vind je dus een unieke maattabel.

Waarom doen we dat? Elk artikel, merk, model, materiaal heeft veelal zijn eigen pasvorm en helaas bestaan er geen universele standaard maten. Voor meer info over hoe je jezelf kunt opmeten lees ook Help, hoe moet ik meten? 

Twijfel je desondanks, dan adviseren wij je uiteraard graag! Om jou een zo goed mogelijk maatadvies te kunnen geven, hebben wij deze gegevens nodig: je borst / taille / heupomvang.


Omdat elk artikel, merk, model, materiaal veelal zijn eigen pasvorm heeft en omdat er helaas geen universele standaardmaten bestaan, meten en passen wij daarom elk artikel eerst zelf door en maken a.d.h.v. deze gegevens een speciale maattabel-op-maat zoals weergegeven in deze artikelomschrijving, zodat het voor jou heel eenvoudig is om de juiste maat te kiezen :-D  


Meet jezelf altijd op in je ondergoed of shapewear zodat er geen vertekend beeld ontstaat. Meet vervolgens de omtrek van je heup, borst (over het volste gedeelte van je borsten over je bh) en taille (boven je navel). Door onze maattabellen te raadplegen weet je in 99% van de gevallen dat je de juiste maat kiest. Hier vind je meer informatie en ons handige instructiefilmpje. 

Twijfel je desondanks, dan adviseren wij je uiteraard graag! Maar hiervoor hebben wij echter de volgende concrete maatgegevens nodig om jou een zo goed mogelijk maatadvies te kunnen geven: je borst / taille / heupomvang opgemeten zoals uitgelegd in voorgaande 'help, hoe moet ik meten? 


Wij meten alle artikelen zelf op, ook de lengtematen, je kunt deze terugvinden in de maattabel zoals deze is weergegeven in de artikelomschrijving. 


Omdat elk artikel, merk, model, materiaal veelal zijn eigen pasvorm heeft en omdat er helaas geen universele standaard maten bestaan, meten en passen wij daarom elk artikel eerst zelf door en maken a.d.h.v. deze gegevens een speciale maattabel-op-maat zoals weergegeven in deze artikelomschrijving, zodat het voor jou heel eenvoudig is om de juiste maat te kiezen. 


Onze schoenen zijn allemaal vrij standaard/regulier qua pasvorm (breedte en hoogte), tenzij anders vermeld in de artikelomschrijving. 


De hakhoogte van de schoenen vind je in de maattabel van het product aan de rechterkant. 

Verzending

We begrijpen dat je jouw nieuwe item(s) zo snel mogelijk in huis wil hebben. In Nederland geldt: als je betaling vóór 16.30 uur is bijgeschreven (of goedgekeurd door Klarna), dan verzenden wij je bestelling nog op dezelfde dag. In vrijwel alle gevallen heb je jouw TopVintage pakketje de volgende dag nog in huis! Kom je uit België of Duitsland? Dan geldt in de regel een levertijd van één werkdag. De verzendtijd van overige landen vind je hier. 


Ja, uiteraard! Wij verzenden wereldwijd.   


Je bestelling wordt indien mogelijk bij de buren afgeleverd, of anders de volgende werkdag nogmaals aangeboden. Je wordt hierover digitaal op de hoogte gehouden. Ook kun je ervoor kiezen om je pakketje bij een pakketpunt te laten bezorgen.


De verzendkosten kunnen per land en bedrag verschillen. Op de pagina “Verzending” vind je een tabel met alle tarieven per land.


De gemiddelde levertijd is 1 á 2 werkdagen, maar kan in sommige gevallen ook iets langer duren. Je kunt er in ieder geval vanuit gaan dat briefpost uiterlijk binnen 5 werkdagen geleverd wordt. Het grote voordeel is, dat je niet thuis hoeft te zijn om het pakket in ontvangst te nemen.


Het verzenden van producten in dozen heeft zeer negatieve effecten op het milieu omdat er heel veel lucht verstuurd wordt. Door onze nieuwe verzendzakken wordt dit probleem aanzienlijk verminderd. Daarnaast zijn onze zakken gemaakt van gerecycled plastic, die je heel makkelijk via het plasticafval kunt weggooien. Meer informatie over de plastic zakken en ons MVO beleid vind je hier. 


Wellicht is onze e-mail in je spam of ongewenste map terecht gekomen of zit er een foutje in het e-mailadres. Zijn beide opties niet het geval, neem dan even contact op met onze customer Care Sweethearts en dan zoeken zij het voor je uit. 


Klik altijd eerst even op de link die je via e-mail hebt ontvangen om de actuele status te bekijken. Is je pakket na 3 werkdagen nog niet geleverd, neem dan s.v.p. contact met ons op. Is je bestelling geleverd volgens de tracking link maar heb je niets ontvangen? Neem dan binnen 7 dagen contact met ons op zodat er een onderzoek gestart kan worden.

Betalen

De meest gebruikte betaalmethoden zijn IDEAL en creditcard. Hier vind je een overzicht met al onze betaalmogelijkheden. 


Jazeker! Je kunt achteraf betalen met Klarna (+€1,95) of Riverty (+€0,95). Zo is keuzestress voorgoed voorbij. ;-) Eerst even op je gemak passen en alleen de items die je wilt houden achteraf betalen. Dat is super easy met Klarna of Riverty. 


Wij storten het bedrag altijd terug op de rekening waarmee je, je bestelling betaald hebt. Je zult het bedrag vervolgens binnen 1-3 werkdagen op je rekening hebben staan. Voor CreditCard betalingen geldt dat het bedrag op je volgende maandoverzicht zichtbaar is. Het kan zijn dat er i.p.v. TopVintage.nl de naam van onze betaalprovider wordt gebruikt, dit is Multipay/Multisafepay.  
Heb je het geld alsnog niet ontvangen? Neem dan even contact op met onze Customer Care Sweethears via klantenservice@topvintage.nl. 

Giftcards of shoptegoed

Je kortingscode blijft gewoon actief! Bij een volgende bestelling kun je dus weer dezelfde code invoeren in je winkelmandje.
Werkt je code toch niet meer? Neem dan contact op met de Klantenservice.


Als je de bestelling met een shoptegoed hebt betaald en je retourneert items, dan wordt er een nieuwe code geactiveerd zodra we je retourzending hebben ontvangen en verwerkt. Deze nieuwe code ontvang je per e-mail.

Retourservice

Wat jammer dat je aankoop niet helemaal naar wens is. Je hoeft jouw retour niet via e-mail aan te melden. Volg de stappen van het formulier dat in de doos zit en stuur je pakketje via het postkantoor. Woon je in de buurt? Je mag je pakketje ook retourneren in onze TopVintage Store aan de Wiebachstraat 9 in Kerkrade.
Vergeet niet het retourformulier met je gegevens mee te sturen. Zodra je pakket is ontvangen en verwerkt boeken wij direct het aankoopbedrag naar je terug.

Wil je toch liever een andere maat of je jurk bijvoorbeeld ruilen voor een andere kleur? Plaats dan eenvoudig een nieuwe bestelling met de gewenste maat (of kleur) zodat je deze snel in huis hebt!  




Voor onze retourservice komen uitsluitend items in aanmerking die voldoen aan de volgende voorwaarden:

  • Binnen 30 dagen na ontvangst geretourneerd;
  • Voorzien van een aangehecht label. Indien van toepassing in originele onbeschadigde verpakking;
  • Ongedragen en ongewassen;
  • Voorzien van een hygiënestrip (dit geldt voor lingerie en badmode);
  • schoenen zonder draagsporen en in originele doos die niet als verzenddoos gebruikt dient te worden; zonder plakband, stickers en onbeschreven.


De volgende items zijn uitgesloten van onze retourservice:
Shapewear broekjes, oorbellen, inleg-/antislip zooltjes, boeken en lipsticks die gedragen zijn en niet meer in de ongeopende verpakking zitten.

Helaas kunnen wij uit hygiënisch oogpunt beenmode met geopende verpakking niet retour nemen.

Wij vragen je vriendelijk de verpakking van de volgende artikelen ongeopend te laten omwille van de hygiëne:

- Panty's
- Hold up kousen
- Naadkousen
- Jarretelkousen
- Kousjes en sokken
- Make-up

Indien een van bovenstaande artikelen wordt geretourneerd in een niet-originele staat, met geopende verpakking en/of verbroken verzegeling, zal de terugbetaling worden geweigerd en het artikel niet worden teruggezonden.

Kleding en schoenen mogen uiteraard binnenshuis even gepast worden (maar niet gedragen). We verzoeken je vriendelijk om lingerie of badmode waarin geen hygiënestrip zit, te passen terwijl je ondergoed of shapewear draagt. Bewaar onze items niet in rokerige ruimtes, in de keuken of in de nabijheid van je geliefde kat of andere huisdieren. Items die niet fris meer ruiken, of netjes uitzien, kunnen wij helaas niet meer aanbieden aan andere vintage lovin’ ladies!

Onze gehele wettelijke algemene voorwaarden vind je hier


Het pakket mag je retourneren naar:

In Nederland

Topvintage
Antwoordnummer 2030
6460 VB Kerkrade
Nederland

In Duitsland 

Topvintage / JR Logistics GmbH
Carlstraße 50
52531 Übach-Palenberg 
Deutschland

In België

P/A BX SIR – Topvintage
Vilvoordsesteenweg 233
1099 Bruxelles X
België

In Frankrijk

Topvintage / H.M. Verploegen France 
2, Rue Blaise Pascal
38090 Vaulx-Milieu
France

Alle andere landen

Topvintage
Wiebachstraat 9
6466 NG Kerkrade
Nederland


Heb je onverhoopt een foutief of defect artikel ontvangen? Onze excuses hiervoor! Om je zo snel mogelijk een oplossing te kunnen bieden, verzoeken wij je om de klacht meteen aan ons te melden (het liefst voordat je het artikel retourneert). Je kunt een e-mail sturen naar klantenservice@topvintage.nl of telefonisch contact met ons opnemen: 0031 (0)45 750 720 8 en vanuit België op het nummer 038 08 19 34 (maandag t/m vrijdag van 09.00 - 17.00 uur m.u.v. Nederlandse feestdagen).


Bij ontvangst van je retourzending zullen wij deze uiterlijk binnen 7 werkdagen verwerken en je een bevestiging hiervan via e-mail toesturen.

Tijdens de verwerking van je retourzending zullen wij het aankoopbedrag van de geretourneerde artikelen direct terugboeken naar de door jou gekozen betaalmethode. Dat betekent dat wanneer je met creditcard hebt betaald, je ook het geld op de rekening van je creditcard terug ontvangt.

Geen bevestiging ontvangen?
Heb je binnen 10 werkdagen nog steeds geen bevestiging van ons ontvangen? Dan adviseren we je om contact op te nemen met onze customer care sweethearts, zodat zij je pakketje kunnen traceren. Is er sprake van een vertraging? Dan kunnen wij je retourtermijn graag verruimen!




Als je in Nederland, België of Duitsland woont en ons retourlabel gebruikt, betaal je € 4,95 (voor pakketjes van 0-30 kg). Dit wordt in mindering gebracht op het totaal terug te ontvangen bedrag van je bestelling. Bij het postpunt hoef je dus verder niets te betalen! 


Als jij de volledige bestelling retour stuurt en via Klarna betaald hebt, blijven daar aan het einde nog kosten van in totaal €6,90 over. Dit zijn de kosten van het retourlabel (€4,95) + de servicekosten voor het gebruik van Klarna (€1,95) 


Ja, dat kan! Onze Store is geopend op maandag van 13:00 uur tot en met 17:00 uur en dinsdag tot en met zaterdag van 10.00 uur tot en met 17.00 uur.
Je kunt je pakketje dan langsbrengen bij de ladies aan de balie in onze Store. Vergeet niet het retourformulier bij te voegen! 


Jazeker, dat is geen probleem! We willen je wel vragen om beide retourformulieren in het pakketje te voegen. Zo kan onze retourafdeling de items aan de juiste bestelling koppelen. smile emoji

Offline winkel

De TopVintage winkel is gevestigd bij ons kantoor en magazijn aan de Wiebachstraat 9 in Kerkrade. Hier ben je van harte welkom voor een goed stylingadvies, een geweldige experience en natuurlijk uitgebreid passen van onze prachtige collectie. Bekijk hier de actuele openingstijden.


Ja, dat is mogelijk! Bekijk hier de actuele openingstijden. 


Ja, dat is mogelijk binnen 14 dagen met originele bon en label (mits het item ongedragen is). Je ontvangt het aankoopbedrag terug via retourpinnen in de winkel. 


Betaal jouw nieuwe aanwinst met cash geld, pin of creditcard.


Ja, onze cadeaubon kan zowel online als in de winkel besteed worden. Shop till you drop!

Materiaal

Volg de aanwijzingen van het wasvoorschrift en maak bij voorkeur altijd gebruik van colourcatcher doekjes. 

Fashion

Retro mode is nieuwe kleding dat geïnspireerd is op mode van vroeger. Vintage mode is daadwerkelijk kleding van tussen de 30 en 80 jaar oud. Antieke kleding is ouder dan 80 jaar. 

Account

Klik op het icoontje met het poppetje rechtsboven in je scherm. Onder het kopje “Ik ben nieuw bij Topvintage” kun je klikken op “Account aanmaken”. Vul je gegevens in, maak een wachtwoord aan en je bent klaar om te gaan shoppen! 


Klik op het icoontje met het poppetje rechtsboven in je scherm. Klik vervolgens op “Wachtwoord vergeten” en volg de instructies om een nieuw wachtwoord aan te maken. 


Neem contact op met onze klantenservice. Zij kunnen je helpen om je gastaccount om te zetten naar een vast account


Je vindt ons Privacy beleid hier

Privacy

TopVintage vindt het waarborgen van jouw privacy erg belangrijk en neemt de bescherming van persoonsgegevens daarom ook zeer serieus. Naast het feit dat wij natuurlijk voldoen aan relevante wet- en regelgeving, zoals de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), de Telecommunicatiewet en andere toepasselijke wet- en regelgeving, willen wij jouw gegevens graag goed beschermen en transparant zijn over de persoonsgegevens die wij verwerken en met welke doeleinden. Meer informatie over onze Privacy Policy vind je hier.   

Vraag, klacht of feedback

Wij doen altijd ons uiterste best om onze klanten tevreden te stellen en klanttevredenheid heeft onze hoogste prioriteit. Mocht er onverhoopt iets niet naar wens zijn, meld ons dit s.v.p. altijd! Juist met jouw opmerking, feedback, klacht of tip kunnen wij onze service blijven verbeteren! Je kunt telefonisch of per e mail contact met ons opnemen.