Meest gestelde vragen (FAQ)

Service

Oh nee! Uitverkocht, wat nu?

Onze items zijn Hot, gelimiteerd geproduceerd en vaak in no time uitverkocht! Klik op jouw (uitverkochte) maat, dan verschijnt er een pop up met eventuele nadere info.

Staat er 'verwachte levertijd: maand X' dan weten wij dat het artikel in deze maand 99% zeker weer binnen komt, maar wij kunnen helaas geen specifieke dag aangeven.
Staat er 'verwachte levertijd: onbekend' dan betekent dit dat wij (nog) geen nieuwe leveringsdatum ontvangen hebben van onze leverancier.

Niet elk artikel kan bijbesteld worden en wanneer / of een artikel weer leverbaar is, is afhankelijk van talloze  - niet door ons te beïnvloeden factoren - , denk aan: beschikbaarheid materiaal, productiesnelheid leverancier enz. 

Het enige wat rest is: maak gebruik van de Tip Mij! functie en duim dat het artikel op tijd weer binnen is :-D

Levering

Pasvorm

Welke maat moet ik nemen?

Wanneer je jezelf opmeet, je eigen maten opzoekt in de maattabel van het betreffende product en onze eventuele TIP! opvolgt, ben je 99% zeker van de juiste maat in dit artikel. Elk artikel wordt door ons opgemeten en gepast. In elk artikel vind je dus een unieke maattabel.

Waarom doen we dat? Elk artikel, merk, model, materiaal heeft veelal zijn eigen pasvorm en helaas bestaan er geen universele standaard maten. Voor meer info over hoe je jezelf kunt opmeten lees ook Help, hoe moet ik meten? 

Twijfel je desondanks, dan adviseren wij je uiteraard graag! Om jou een zo goed mogelijk maatadvies te kunnen geven, hebben wij deze gegevens nodig: je borst / taille / heupomvang.

Retour & Ruilen

Stappenplan ruilen & retourneren

Belangrijke aanvullende informatie:

Voor de kosten van de retourzending ben je als klant zelf verantwoordelijk. Verstuur het pakket eventueel aangetekend/verzekerd, indien de waarde van het pakket aanzienlijk is. Retourzendingen zijn voor eigen risico. Wij kunnen geen verantwoordelijkheid nemen voor zoekgeraakte pakketten.

Bij retourzendingen afkomstig van landen buiten Europa geldt dat wij geen verantwoordelijkheid kunnen nemen voor de betaling van de invoerrechten. Daarom verzoeken we je vriendelijk om op de factuur ‘Pre importation’ te schrijven en de factuur in het plastic hoesje op de doos te plakken. Dit is een hulpmiddel om het probleem met de invoerrechten te vermijden. Het is helaas geen garantie. Als we voor het retour ontvangen van de artikelen toch invoerrechten moeten betalen, zullen deze kosten verrekend worden met het te ontvangen retourbedrag. 

Retourvoorwaarden

Voor onze retour/ruil service komen uitsluitend artikelen in aanmerking:

  • welke binnen 30 dagen na ontvangst zijn geretourneerd;
  • welke zijn voorzien van een aangehecht label. Indien van toepassing in originele onbeschadigde verpakking;
  • weke ongedragen/ongewassen zijn;
  • welke zijn voorzien van een hygiënestrip (dit geldt voor lingerie en badmode);
  • schoenen zonder draagsporen en in originele doos die niet als verzenddoos gebruikt dient te worden; zonder plakband, stickers en onbeschreven;
  • pakket voldoende gefrankeerd.

Kleding en schoenen mogen uiteraard binnenshuis gepast worden, echter niet gedragen. We zouden je ook vriendelijk willen verzoeken om lingerie of badmode waarin geen hygiënestrip zit, te passen terwijl je ondergoed/shapewear draagt. Bewaar onze artikelen s.v.p. niet in rokerige ruimtes, in de keuken of in de nabijheid van huisdieren. Kleding die niet fris meer ruikt, of netjes uitziet, kunnen en zullen wij uiteraard niet meer aanbieden aan onze klanten.

* De volgende artikelen zijn uitgesloten van onze retour-/ruilservice:
shapewearbroekjes, panty’s, oorbellen, inleg-/antislip zooltjes, boeken en lipsticks die gedragen zijn en niet meer in de originele verpakking zitten.

Onze gehele wettelijke algemene voorwaarden kun je hier vinden. 

Retouradressen

Het pakket mag je retourneren naar:

In Nederland

TopVintage
Wenckebachstraat 9
6466NC Kerkrade
Nederland

In Duitsland

TopVintage / Bayer Kurier
Strangenhäuschen 26
52070 Aachen
Deutschland

In België

TopVintage (bpost)*
Rue Abot 8
4890 Thimister – Clermont
België

*Verstuur het pakket met bpost, andere pakketdiensten herkennen dit adres niet!

Alle andere landen

TopVintage
Wenckebachstraat 9
6466NC Kerkrade
Nederland

Foutief of defect artikel ontvangen

Heb je onverhoopt een foutief of defect artikel ontvangen? Onze excuses hiervoor! Om dit zo snel mogelijk in orde te kunnen maken, verzoeken wij je om dit zo snel mogelijk aan ons te melden. Je kunt een e-mail sturen naar [email protected] of telefonisch contact met ons opnemen: 0031 (0)45 750 720 8 en vanuit België op het nummer 038 08 19 34 (maandag t/m vrijdag van 09.00 - 17.00 uur m.u.v. Nederlandse zon- en feestdagen).

Verwerking ruiling/retour

Bij ontvangst van je retourzending zullen wij deze uiterlijk binnen 3 werkdagen verwerken en je een bevestiging hiervan via e-mail toesturen.

Retour

Tijdens de verwerking van je retourzending zullen wij het aankoopbedrag van de geretourneerde artikelen direct terugboeken naar de door jou gekozen betaalmethode. Dat betekent dat wanneer je met creditcard hebt betaald, je ook het geld op de rekening van je creditcard terug ontvangt.

Ruiling

Bij een ruiling zullen wij de nieuwe maat of het nieuwe artikel met dezelfde prijs zo spoedig mogelijk versturen. Na verzending ontvang je een verzendbevestiging per e-mail met eventuele track & trace gegevens.

Indien je binnen 7 dagen geen bevestiging van ons ontvangen hebt, raden wij je aan contact op te nemen met de verzendmaatschappij waarmee je je retourzending verstuurd hebt zodat zij je pakket kunnen traceren. Wij beschikken niet over de gegevens van je retourpakket en kunnen hierin dan ook niet helpen. Indien er een vertraging is, laat het ons dan weten zodat wij je retourtermijn eventueel kunnen verruimen. 

Klacht, opmerking of feedback

Wij doen altijd ons uiterste best om onze klanten tevreden te stellen en klanttevredenheid heeft onze hoogste prioriteit. Mocht er onverhoopt iets niet naar wens zijn, meld ons dit s.v.p. altijd! Juist met jouw opmerking, feedback, klacht of tip kunnen wij onze service blijven verbeteren! Je kunt telefonisch of per e mail contact met ons opnemen.

Vragen of onduidelijkheden

Heb je vragen of zijn er bepaalde onduidelijkheden? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen, wij helpen je graag!

Onze klantenservice staat dagelijks klaar om al jullie vragen te beantwoorden. Veelal komen jullie vragen overeen en het lijkt ons voor jou en voor ons gemakkelijk om vraag en antwoord hieronder weer te geven;

Service

  • Als het artikel niet past, kan ik het dan retour sturen en krijg ik dan mijn geld terug?

    Jazeker, voor alle items geldt: niet goed geld retour, behalve waar dit niet erbij vermeld staat zoals; oorbellen, panty's, make-up, ondergoed en boeken. 

  • Ik twijfel over 2 maten, kan ik beide kopen en 1 retour sturen en dan mijn geld terug krijgen?

    Jazeker, voor alle items geldt: niet goed geld retour, behalve waar dit niet erbij vermeld staat zoals; oorbellen, panty's, make-up, ondergoed en boeken. 

Pasvorm

  • Ik draag normaal maat X welke maat moet ik nemen?

    Omdat elk artikel, merk, model, materiaal veelal zijn eigen pasvorm heeft en omdat er helaas geen universele standaard maten bestaan, meten en passen wij daarom elk artikel eerst zelf door en maken a.d.h.v. deze gegevens een speciale maattabel-op-maat zoals weergegeven in deze artikelomschrijving, zodat het voor jou heel eenvoudig is om de juiste maat te kiezen :-D 

  • Ik ben smal/tenger/kleine borste/grote borsten/brede heupen, welke maat moet ik nemen?

    Omdat elk artikel, merk, model, materiaal veelal zijn eigen pasvorm heeft en omdat er helaas geen universele standaard maten bestaan, meten en passen wij daarom elk artikel eerst zelf door en maken a.d.h.v. deze gegevens een speciale maattabel-op-maat zoals weergegeven in deze artikelomschrijving, zodat het voor jou heel eenvoudig is om de juiste maat te kiezen :-D 

  • Ik ben klein/lang is dit artikel passend voor mij?

    Wij meten alle artikelen zelf op, ook de lengtematen, je kunt deze terugvinden in de maattabel zoals deze is weergegeven in de artikelomschrijving.

  • Ik heb al eens eerder jurkje X gekocht, welke maat moet ik dan in dit model kiezen?

    Omdat elk artikel, merk, model, materiaal veelal zijn eigen pasvorm heeft en omdat er helaas geen universele standaard maten bestaan, meten en passen wij daarom elk artikel eerst zelf door en maken a.d.h.v. deze gegevens een speciale maattabel-op-maat zoals weergegeven in deze artikelomschrijving, zodat het voor jou heel eenvoudig is om de juiste maat te kiezen :-D 

  • Ik heb moeilijke voeten, welke schoenen zijn passend voor mij?

    Onze schoenen zijn allemaal vrij normaal qua breedte en hoogte, tenzij anders vermeld in de artikelomschrijving.

Levertijd

  • Wanneer komt dit artikel weer binnen?

    Door op de uitverkochte maat te klikken kun je, je naam en e-mail adres opgegeven (je ontvangt dan een mail wanneer het artikel terug binnen is), hierbij staat ook vermeld wanneer en of een artikel opnieuw binnen komt.

  • Levertijd onbekend: ik heb een bruiloft/verjaardag/feestje op datum x, is het dan al binnen?

    Wanneer er bij een artikel staat levertijd onbekend, dan weten wij helaas niet wanneer het artikel weer binnenkomt. Dit kan over 2 weken zijn, maar het kan ook 6 maanden duren. Wij adviseren je daarom je naam en e-mail adres in te vullen op de website bij het aanklikken van de gewenste maat. Je ontvangt dan een mail wanneer het artikel terug op voorraad is.

  • Wat is de levertijd van produkten die uitverkocht zijn?

    Door op de uitverkochte maat te klikken kun je, je naam en e-mail adres opgegeven (je ontvangt dan een mail wanneer het artikel terug binnen is), hierbij staat ook vermeld wanneer en of een artikel opnieuw binnen komt. Wanneer er bij een artikel staat levertijd onbekend, dan weten wij helaas niet wanneer het artikel weer binnenkomt. Dit kan over 2 weken zijn, maar het kan ook 6 maanden duren. 

  • Wanneer krijgen jullie altijd nieuwe voorraad binnen?

    Wij krijgen dagelijks nieuwe artikelen binnen.

Internet winkel

  • Verkopen jullie alleen via internet?

    Ja, we verkopen alleen via internet en hebben geen winkels en / of een showroom.

  • Ik woon in de buurt, kan ik komen passen?

    Nee, dat kan helaas niet. Wij hebben geen pasruimtes en zijn hier niet op ingericht. 

  • Kan ik het artikel zelf komen halen / afgeven?

    Nee, dat kan helaas niet. Voor een snelle verwerking van je retour verzoeken wij je vriendelijk je pakket naar ons op te sturen. 

Verzending

  • Verzenden jullie ook naar België?

    Ja, uiteraard! Verzending is gratis naar België en daarnaast verzenden wij WereldWijd! 

  • Als ik nu bestel, wanneer kan ik het dan verwachten?

    Naar Nederland, België, Duitsland en Luxemburg is de levertijd 1 werkdag. Voor overige Europese landen geld 2-7 werkdagen en buiten Europa geld 5-14 werkdagen.

  • Ik ben overdag niet thuis, wat gebeurt er dan met mijn bestelling?

    Je bestelling wordt indien mogelijk bij de buren afgeleverd, of anders de volgende werkdag nogmaals aangeboden. Je zult in de meeste gevallen ook een briefje in de bus krijgen met daarop meer informatie. 

Betalingen

  • Ik heb van jullie een berichtje gekregen dat mijn geld is teruggeboekt, maar het is nog niet teruggeboekt op mijn rekening.

    Wij storten het bedrag altijd terug op de rekening waarmee je, je bestelling betaald hebt. Je zult het bedrag vervolgens binnen 1-3 werkdagen op je rekening hebben staan. Voor CreditCard betalingen geld dat het bedrag op je volgende maandoverzicht zichtbaar is. Het kan zijn dat er i.p.v. TopVintage.nl de naam van onze betaalprovider wordt gebruikt, dit is Multipay/Multisafepay. 
    Heb je het geld alsnog niet terug ontvangen, neem dan even contact op met onze KlantenService: [email protected]

  •  Het lukt mij niet om online te betalen, mag ik jullie bankgegevens zodat ik het zelf kan overboeken?

    Jazeker! 

    Let op! vermeld altijd je bestelnummer, anders kunnen we je bestelling niet verwerken!

    IBAN : NL82RABO0138273049  t.n.v.  TopVintage.nl BV

    BIC code: RABONL2U

Voor meer info hierover lees ook Help, hoe moet ik meten?


Twijfel je desondanks, dan adviseren wij je uiteraard graag! Maar hiervoor hebben wij echter de volgende concrete maatgegevens nodig om jou een zo goed mogelijk maatadvies te kunnen geven: je borst / taille / heupomvang opgemeten zoals uitgelegd in voorgaande 'help, hoe moet ik meten? 

Service

Oh nee! Uitverkocht, wat nu?

Onze items zijn Hot, gelimiteerd geproduceerd en vaak in no time uitverkocht! Klik op jouw (uitverkochte) maat, dan verschijnt er een pop up met eventuele nadere info.

Staat er 'verwachte levertijd: maand X' dan weten wij dat het artikel in deze maand 99% zeker weer binnen komt, maar wij kunnen helaas geen specifieke dag aangeven.
Staat er 'verwachte levertijd: onbekend' dan betekent dit dat wij (nog) geen nieuwe leveringsdatum ontvangen hebben van onze leverancier.

Niet elk artikel kan bijbesteld worden en wanneer / of een artikel weer leverbaar is, is afhankelijk van talloze  - niet door ons te beïnvloeden factoren - , denk aan: beschikbaarheid materiaal, productiesnelheid leverancier enz. 

Het enige wat rest is: maak gebruik van de Tip Mij! functie en duim dat het artikel op tijd weer binnen is :-D

Levering

Pasvorm

Welke maat moet ik nemen?

Wanneer je jezelf opmeet, je eigen maten opzoekt in de maattabel van het betreffende product en onze eventuele TIP! opvolgt, ben je 99% zeker van de juiste maat in dit artikel. Elk artikel wordt door ons opgemeten en gepast. In elk artikel vind je dus een unieke maattabel.

Waarom doen we dat? Elk artikel, merk, model, materiaal heeft veelal zijn eigen pasvorm en helaas bestaan er geen universele standaard maten. Voor meer info over hoe je jezelf kunt opmeten lees ook Help, hoe moet ik meten? 

Twijfel je desondanks, dan adviseren wij je uiteraard graag! Om jou een zo goed mogelijk maatadvies te kunnen geven, hebben wij deze gegevens nodig: je borst / taille / heupomvang.

Retour & Ruilen

Stappenplan ruilen & retourneren

Belangrijke aanvullende informatie:

Voor de kosten van de retourzending ben je als klant zelf verantwoordelijk. Verstuur het pakket eventueel aangetekend/verzekerd, indien de waarde van het pakket aanzienlijk is. Retourzendingen zijn voor eigen risico. Wij kunnen geen verantwoordelijkheid nemen voor zoekgeraakte pakketten.

Bij retourzendingen afkomstig van landen buiten Europa geldt dat wij geen verantwoordelijkheid kunnen nemen voor de betaling van de invoerrechten. Daarom verzoeken we je vriendelijk om op de factuur ‘Pre importation’ te schrijven en de factuur in het plastic hoesje op de doos te plakken. Dit is een hulpmiddel om het probleem met de invoerrechten te vermijden. Het is helaas geen garantie. Als we voor het retour ontvangen van de artikelen toch invoerrechten moeten betalen, zullen deze kosten verrekend worden met het te ontvangen retourbedrag. 

Retourvoorwaarden

Voor onze retour/ruil service komen uitsluitend artikelen in aanmerking:

  • welke binnen 30 dagen na ontvangst zijn geretourneerd;
  • welke zijn voorzien van een aangehecht label. Indien van toepassing in originele onbeschadigde verpakking;
  • weke ongedragen/ongewassen zijn;
  • welke zijn voorzien van een hygiënestrip (dit geldt voor lingerie en badmode);
  • schoenen zonder draagsporen en in originele doos die niet als verzenddoos gebruikt dient te worden; zonder plakband, stickers en onbeschreven;
  • pakket voldoende gefrankeerd.

Kleding en schoenen mogen uiteraard binnenshuis gepast worden, echter niet gedragen. We zouden je ook vriendelijk willen verzoeken om lingerie of badmode waarin geen hygiënestrip zit, te passen terwijl je ondergoed/shapewear draagt. Bewaar onze artikelen s.v.p. niet in rokerige ruimtes, in de keuken of in de nabijheid van huisdieren. Kleding die niet fris meer ruikt, of netjes uitziet, kunnen en zullen wij uiteraard niet meer aanbieden aan onze klanten.

* De volgende artikelen zijn uitgesloten van onze retour-/ruilservice:
shapewearbroekjes, panty’s, oorbellen, inleg-/antislip zooltjes, boeken en lipsticks die gedragen zijn en niet meer in de originele verpakking zitten.

Onze gehele wettelijke algemene voorwaarden kun je hier vinden. 

Retouradressen

Het pakket mag je retourneren naar:

In Nederland

TopVintage
Wenckebachstraat 9
6466NC Kerkrade
Nederland

In Duitsland

TopVintage / Bayer Kurier
Strangenhäuschen 26
52070 Aachen
Deutschland

In België

TopVintage (bpost)*
Rue Abot 8
4890 Thimister – Clermont
België

*Verstuur het pakket met bpost, andere pakketdiensten herkennen dit adres niet!

Alle andere landen

TopVintage
Wenckebachstraat 9
6466NC Kerkrade
Nederland

Foutief of defect artikel ontvangen

Heb je onverhoopt een foutief of defect artikel ontvangen? Onze excuses hiervoor! Om dit zo snel mogelijk in orde te kunnen maken, verzoeken wij je om dit zo snel mogelijk aan ons te melden. Je kunt een e-mail sturen naar [email protected] of telefonisch contact met ons opnemen: 0031 (0)45 750 720 8 en vanuit België op het nummer 038 08 19 34 (maandag t/m vrijdag van 09.00 - 17.00 uur m.u.v. Nederlandse zon- en feestdagen).

Verwerking ruiling/retour

Bij ontvangst van je retourzending zullen wij deze uiterlijk binnen 3 werkdagen verwerken en je een bevestiging hiervan via e-mail toesturen.

Retour

Tijdens de verwerking van je retourzending zullen wij het aankoopbedrag van de geretourneerde artikelen direct terugboeken naar de door jou gekozen betaalmethode. Dat betekent dat wanneer je met creditcard hebt betaald, je ook het geld op de rekening van je creditcard terug ontvangt.

Ruiling

Bij een ruiling zullen wij de nieuwe maat of het nieuwe artikel met dezelfde prijs zo spoedig mogelijk versturen. Na verzending ontvang je een verzendbevestiging per e-mail met eventuele track & trace gegevens.

Indien je binnen 7 dagen geen bevestiging van ons ontvangen hebt, raden wij je aan contact op te nemen met de verzendmaatschappij waarmee je je retourzending verstuurd hebt zodat zij je pakket kunnen traceren. Wij beschikken niet over de gegevens van je retourpakket en kunnen hierin dan ook niet helpen. Indien er een vertraging is, laat het ons dan weten zodat wij je retourtermijn eventueel kunnen verruimen. 

Klacht, opmerking of feedback

Wij doen altijd ons uiterste best om onze klanten tevreden te stellen en klanttevredenheid heeft onze hoogste prioriteit. Mocht er onverhoopt iets niet naar wens zijn, meld ons dit s.v.p. altijd! Juist met jouw opmerking, feedback, klacht of tip kunnen wij onze service blijven verbeteren! Je kunt telefonisch of per e mail contact met ons opnemen.

Vragen of onduidelijkheden

Heb je vragen of zijn er bepaalde onduidelijkheden? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen, wij helpen je graag!

Shop Assistant